Fluister zacht

fluister zacht 

fluisteren woorden

mag ik wat warmte brengen

een vlammetje zijn 

dat liefdevol brandt 

in een wereld die we niet begrijpen

 

            ©   Merel

25 gedachten over “Fluister zacht

  1. Goede morgen Merel. Al die kleine warme vlammetjes kunnen misschien tot één groot licht worden, dat de wereld zal verlichten.
    Ik wens je een mooie woensdag toe.

    Like

  2. Sommige mensen begrijpen helemaal niet.
    Ik wil zo graag vrede komt op de wereld. Waarom moet het zo. Het onbegrijpelijk allemaal. Ik word zo droevig van. Prachtig gezegd Merel.

    Like

  3. Jammer genoeg mag je nog zoveel kaarsjes branden als je wil, het mensDOM zal er niet door veranderen hé Mereltje?
    Maar jij steekt wel met dit mooi gedicht een kaarsje aan in mijn hart…

    Like

  4. We begrijpen de wereld wel, maar willen hem veranderen. En dat wil het gros van de wereld niet. En dan krijg je ellende.

    Like

  5. Het is inderdaad allemaal niet meer te begrijpen wat er op deze aardbol gebeurd Merel. Er zijn momenten dat je echt behoefte hebt aan zo’n vlammetje.

    Like

  6. Iedereen kan wel zo een vlammetje gebruiken, maar helaas word het niet verstaan in de donkere wereld. Kon iedereen maar zo fluisteren en dichten zoals jij. 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.