Engeltjes

              Voor Pascale


engeltjes mogen blijkbaar niet op aarde leven
schemerde je tussen mijn zinnen

misschien dacht ik heeft ze een gebroken vleugel
ik heb er hier nog wel eentje liggen
wat als ik nu eens vlieg tot heel dicht bij haar

ik klapwiekte langs witte wolken watten huisjes
zag hoe een glimlach schitterde in het ochtenddauw
hoe op een schommel je zusje lieflijk mijmerde
met naast haar mijn grote kleine broer

er glinsterde een boodschap in haar schoot
of ik het aan jou wou geven
het lukt haar wel moest ik je vertellen
samen met mijn broertje is ze niet alleen

als ’s nachts sterrenkinderen fonkelen
wikkelen ze ons in een droomdekentje van ik waak wel over jou
als de morgen moeilijk in ons wakker wordt
wandelen ze beschermend met ons mee
 
             ©  Merel

21 gedachten over “Engeltjes

  1. ik beeld ze me nu alletwee wel samen 🙂
    zeker na dit mooie gedicht
    maakt de pijn al wat draaglijker wetende dat ze niet alleen is hé
    tja laten we dat maar geloven dit is voor ons dan ook draaglijker
    dank je voor dit hele mooie eerbetoon aan mijn zusje
    een hele dikke knuffel

    Like

  2. Ontroerend mooi…
    Weten dat je niet alleen staat in het verwerken van een dierbaar iemand verliezen…
    Hoe mooi toch kan menselijke warmte stralen

    Like

  3. Er wonen nog wel engelen op aarde, maar vaak hebben ze een menselijke vorm. Kijk maar eens om je heen, wie leeft er nu echt met je mee en is een steunpilaar voor je.

    Like

  4. je hebt gelijk Han …. ik ben iedereen hier heel dankbaar voor de steun …. het helpt me vooruit …. jullie zijn geweldig ….
    Dus voor iedereen hier een lief dank-je-welletje ….
    Dat eerste zinnetje … ik schreef het voor Pascale … zij begrijpt het wel

    Like

  5. Merel je hebt veel los gemaakt lees onderstaande reactie maar eens die op mijn blog stond:
    Mereltje, mag ik je eens iets vertellen?
    ‘k Heb je reactie gelezen over engeltjes.
    Traantjes van verdriet stonden in mijn ogen
    toen ik je tekstje gelezen had.
    Niet wegkwijnen hee!
    “engeltjes mogen blijkbaar niet op aarde leven”
    Weinig mensen weten dit,
    maar ik ben de engel Rafaël zelf.
    Ok, dat is de minst sympathieke van alle aardsengeltjes, maar toch:
    aka: de genezer, the healer, johnneke the hustler.
    Beetje healing blues kan misschien geen kwaad:

    Big Hug
    Rafaël

    Like

  6. Ontroerend maar mooi geschreven Merel, ik wens je een fijne maandag toe. Beste groeten van Luc

    Like

  7. Erg mooi geschreven, samen helpen jullie elkaar en dat is fijn heel fijn!
    Groetjes Cristien.

    Like

  8. Blij dat je wat aan onze steun hebt lieve Merel.
    Blij ook dat je al je zieleroerselen in zo’n mooie zinnen weet te vatten!!!

    Like

  9. Er zijn al veel engeltjes hoog boven ons,
    maar dit zijn engelen woorden van een engel die op aarde woont!
    Prachtig neergepent Merel!
    Mooi eerbetoon aan de zus van Pascale!
    Gr.
    P-TER

    Like

  10. Wat mooi, dit is het mooiste dat ik in lange tijd gelezen heb.
    En vooral omdat ik weet dat je het uit het hart geschreven hebt.

    Like

Reacties zijn gesloten.